La fel ca în fiecare an, cetățenii pot primi ajutor bănesc pentru încălzirea locuinței. Acest venit se acordă pentru consumatorii vulnerabili de energie termică în sistem centralizat, energie electrică, gaze naturale, combustibili solizi și /sau petrolieri pentru sezonul rece 01 noiembrie 2025 – 31 martie 2026. Este știut că, acesta se acordă numai pentru un singur sistem de încălzire, adică cel principal utilizat.
În comuna Bâcleș, spre exemplu, programul de depunere a dosarului este următorul:
– LUNI: 13.10.2025, între orele 10.00 – 13.00 – satul SMADOVIȚA;
– MARȚI: 14.10.2025, între orele 10.00 – 13.00 – satul CORZU;
– MIERCURI: 15.10.2025, între orele 09.00 – 11.00 – satul Petra; între orele 11.00 – 13.00 – satul Podu Grosului;
– Începând din data de 15.10.2025, beneficiarii din satele Bâcleș și Giura sunt așteptați la sediul Primăriei – Compartimentul Asistență Socială – pentru depunerea documentelor. De altfel, toți cetățenii din satele comunei, care din diferite motive, nu au depus dosarul de încălzire, se pot prezenta la primărie din data de 15.10.2025.
Actele necesare depunerii cererii pentru ajutorul de încălzire sunt următoarele:
1. Cerere – declaraţie pe proprie răspundere pentru acordarea ajutorului (formular tip);
2. Acte de identitate pentru toți membrii familiei care locuiesc la adresa respectivă:
– carte/buletin de identitate sau carte de identitate provizorie;
– certificat de naştere pentru copiii sub 14 ani;
– certificat de căsătorie (unde este cazul);
– certificat/sentință divorț (unde este cazul);
– certificat de deces (unde este cazul).
3. Act care dovedește dreptul de folosință asupra locuinței:
– contract de vânzare–cumpărare / titlu de proprietate / extras de carte funciară;
– adeverință de la Registrul Agricol cu pozitia de rol completă;
– contract de închiriere (pentru chiriași);
– contract de comodat sau împuternicire scrisă de la proprietar (unde este cazul).
4. Acte privind veniturile nete lunare ale tuturor membrilor familiei, realizate în luna anterioară depunerii cererii: LUNA SEPTEMBRIE
– adeverinţă de la locul de muncă (cu venitul net și bonurile de masă, dacă este cazul);
– talon/cupon de pensie;
– talon de indemnizaţie (pentru creşterea copilului, handicap, şomaj etc.);
– cupoane de alocaţie pentru copii;
– certificate de handicap;
– extras de cont bancar pe ultimele 3 luni ( pentru cei ce detin cont bancar, pentru fiecare cont bancar);
– copie după decizia APIA sau extrase de cont pentru beneficiarii de subvenții;
– declaraţie pe proprie răspundere pentru persoanele fără venituri;
– certificat fiscal, eliberat de Impozite și Taxe Locale, din care să rezulte bunurile deținute în proprietate pentru toţi membrii familiei;
↔️ PENTRU SUPLIMENT: factură energie electrică (toate paginile) – factura trebuie să conțină Cod Client și Cod Loc Consum.
Venitul net mediu lunar pe membru de familie nu trebuie să depășească:
• 1.386 lei pentru familii;
• 2.053 lei pentru persoană singură.
Nu puteti beneficia de ajutor dacă dețineți:
• teren în intravilan mai mare de 1.200 mp (zona urbană) sau 2.500 mp (zona rurală), în afara curții/împrejmuirii locuinței;
• autovehicul cu vechime mai mică de 10 ani (cu excepția celor adaptate pentru persoane cu handicap);
• mai mult de un vehicul cu vechime mai mare de 10 ani;
– Cererea poate fi respinsă dacă familia deține bunuri sau venituri care, potrivit legii, exclud acordarea ajutorului.
Orice modificare (venituri, componența familiei, schimbarea locuinței) trebuie anunțată Primăriei în termen de 5 zile de la producerea acesteia.