Începând de astăzi, o ramă electrică Alstom Coradia Stream a intrat în circulație pe ruta București Nord–Drobeta Turnu Severin și retur, marcând, astfel, un pas important în modernizarea transportului feroviar din România. Noile trenuri sunt operate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), înlocuind perechea Interregio 1591/1590, până acum deservită de vagoane etajate ale CFR Călători – material rulant considerat nepotrivit pentru categoria Interregio.
Noua pereche de trenuri, IR 16199/16190, va asigura legătura zilnică între capitală și Drobeta Turnu Severin. IR 16199 pleacă din București Nord la ora 5:02 și ajunge la destinație la ora 12:19, după un parcurs de 7 ore și 17 minute. La întoarcere, IR 16190 pleacă la ora 15:31 din Drobeta Turnu Severin și sosește în Gara de Nord la ora 22:16, durata fiind de 6 ore și 44 de minute – similară cu cea actuală.
Introducerea acestor trenuri moderne este parte a noilor modificări din Mersul Trenurilor 2025–2026, ce va intra în vigoare pe 14 decembrie. Pe Magistrala 100, între București Nord și Craiova, sunt planificate trei perechi suplimentare de trenuri Alstom. De asemenea, o ramă Coradia Stream va fi introdusă pe ruta București Nord–Craiova–Târgu Jiu–Simeria–Deva, iar o altă pereche de trenuri noi va circula între București–Craiova–Timișoara–Arad.




