Având în vedere finalizarea procedurii de validare a mandatelor aleșilor locali pentru perioada 2024 – 2028, Agenția Națională de Integritate atrage atenția asupra obligațiilor instituite de Legea nr. 176/2010, referitoare la depunerea declarațiilor de avere și de interese, astfel:
„Persoana validată pentru un mandat de ales local are obligația de a depune declarațiile de avere și de interese în termen de 30 de zile de la data validării mandatului.
În mod similar, persoana care și-a încheiat mandatul are obligația depunerii declarațiilor în termen de 30 de zile de la încetarea acestuia.
Alesul local validat pentru un nou mandat are obligația de a depune declarații de avere și de interese atât în termen de 30 de zile de la încetarea mandatului anterior, cât și în termen de 30 de zile de la validarea noului mandat, respectând astfel prevederile Legii nr. 176/2010 pentru fiecare etapă a funcției publice.
Declarațiile de avere și de interese se depun exclusiv prin intermediul platformei e-DAI, certificate cu semnătură electronică calificată.
Reamintim faptul că, potrivit dispozițiilor art. 21, alin (3) din Legea nr. 176/2010, Agenția nu mai primește declarații în format hârtie și/sau semnate olograf, urmând ca documentele depuse cu nerespectarea prevederilor legale să fie restituite deponentului.
Nu în ultimul rând, pentru a evita o posibilă situație de incompatibilitate, facem cunoscute dispozițiile art. 91, alin. (3), teza I din Legea nr. 161/2003, potrivit cărora «Alesul local poate renunța la funcția deținută înainte de a fi numit sau ales în funcția care atrage starea de incompatibilitate sau în cel mult 15 zile de la numirea sau alegerea în această funcție»”, transmite Agenția Națională de Integritate.