Șantierul Naval SEVERNAV, concurență pe piața mondială a construcției de nave: anul viitor, va lansa o navă – pasager complet echipată pentru o societate din Australia.

Industria navală românească continuă să facă progrese semnificative, prin construcția de nave și barje, care ajung atât în țară, cât și în străinătate. Șantierul Naval din Drobeta Turnu Severin, societate cu capital 100% românesc, a avut, în 2024, contracte de 8 nave, iar astăzi, a ieșit pe poarta societății, o barjă ce a pornit spre Galați. Astfel, Șantierul Naval Severnav a lansat barja fluvială BN 807 (NVR 007), construită pentru partenerul său de încredere, CNFR NAVROM Galați. Odată pusă în funcțiune, va transporta cereale.

Această realizare reprezintă un nou pas înainte în angajamentul Severnav față de inovație și performanță în industria construcțiilor navale. Barja BN 807 (NVR 007) este a șaptea dintr-o serie de opt nave identice, fiecare construită conform celor mai riguroase standarde tehnice și de calitate. Specificațiile tehnice ale barjei BN 807 (NVR 007) sunt: lungime: 77,00 metri, lățime: 11,00 metri, înălțime: 2,80 metri.

Barja a fost construită atât prin efortul angajaților, cât și cu sprijinul unui robot de sudură Inrotech, care este capabil să înlocuiască munca a patru oameni.

„Munca colegilor mei a fost eficientizată prin achiziționarea unor echipamente noi, de ultimă generație, care ne ajută la creșterea productivității și eficientizarea forței de muncă. În spatele nostru, avem un robot Inrotech, de ultimă generație, care ajută profesioniștii noștri. Acest robot crește de trei ori eficiența. Am luat acest echipament atât pentru a ne ușura munca și a ne alinia noilor standarde tehnologice, dar și pentru a suplini faptul că găsim tot mai greu forță de muncă calificată. În acest moment, robotul efectuează o lucrare la un panou sudabil orizontal – sudură continuă – la un proiect al unei nave pasager, pe care îl avem în derulare.”, povestește inginerul Petrișor Tătaru din cadrul Șantierului Naval SEVERNAV.

Proiectul acestei serii de barje fluviale, un demers ambițios, care va fi finalizat cu succes, se apropie de final, ultima navă din serie fiind programată pentru lansare săptămâna viitoare. Prin navele construite la Severin, România reușește să se mențină pe linia de plutire în domeniul construcțiilor navale și să facă concurență serioasă statelor care au vânzări ridicate în acest domeniu: China, Polonia și Turcia. În prezent, unitatea navală din Drobeta Turnu Severin are 500 de angajați.

„A fost un an bun pentru șantier, dar dificil din punct de vedere al construcțiilor. Această barjă – dintr-o serie de 8 barje – va merge la compania NAVROM, cea mai mare firmă de transport din țară. Și anul viitor, avem proiecte. Unul dintre aceste proiecte va fi o provocare pentru noi – vorbim despre o navă pasager care va fi echipată complet și care va ajunge la o firmă din Australia. Această companie efectuează deplasări pe Dunăre și Rin. Aceste comenzi înseamnă foarte mult pentru industria navală din țară noastră. Noi suntem singurul șantier din România cu capital 100% românesc. Piața e foarte strânsă, având concurență puternică din partea Chinei, Poloniei și a Turciei.”, declară directorul general al Șantierului Naval SEVERNAV,Constantin Georgescu.