La hotelul Ceres, aparținând TBRCM SA, din stațiunea mehedințeană Bala, în luna octombrie a acestui an, în cadrul seriilor a XIV-a și a XV-a de tratament, a fost înregistrat un grad de ocupare de 90% prin biletele vândute de Casele Județene de Pensii. De altfel, 10% îl reprezintă turiștii și pacienții veniți prin pachetele turistice, măsură implementată de managerul sucursalei Bala, astfel gradul de ocupare total, în luna octombrie, fiind de 100%.
În ultimii ani, gradul de ocupare a crescut inclusiv datorită investițiilor care au avut loc în hotel: lucrări de modernizare în baza de tratament, aparatură performantă, dar și lucrări ce conferă confort turiștilor. Au avut loc lucrări de modernizare și dotare a bazei de tratament, a sălii de sport cu aparatură nouă și performantă, a sălii de mese și a camerelor în care sunt cazați turiștii. Odată cu distribuția bine gândită a biletelor de tratament la casele județene de pensii și cu creșterea calității serviciilor oferite în hotelul Ceres, în baza de tratament și în restaurantul complexului balnear, managerul Dragoș Năstasie a reușit, până la finalul lunii septembrie, să înregistreze și cel mai mare profit din ultimii zece ani, în cuantum de peste 1.000.000 lei noi.
Managerul sucursalei Bala a TBRCM SA conduce unitatea de la începutul anului 2020, întâmpinând în mandatul său multe încercări, cea mai dificilă perioadă fiind cea a pandemiei (anii 2020-2021), perioadă în care a reușit să aducă sucursala Bala pe locul I la capitolul profitabilitate în clasamentul celor 13 sucursale naționale ale Societății de Tratament Balnear și Recuperare a Capacității de Muncă SA, ce are acționar unic Casa Națională de Pensii Publice, din subordinea Ministerului Muncii.
Întrebat despre ce își propune în viitor, managerul complexului balnear din stațiunea Bala declară:
„Nu știu ce va fi din luna ianuarie 2024, atunci când se încheie contractul meu de management cu TBRCM SA Sucursala Bala, dar vă pot spune că, în acest moment, fac eforturi mari pentru a reuși să finalizez întocmirea tuturor documentațiilor, a testelor și a analizelor necesare în vederea depunerii acestora în termen util la Agenția Națională pentru Resurse Minerale, pentru a putea prelungi licența de exploatare pentru apele minerale terapeutice din cele 4 foraje și nămol sapropelic, licență ce a fost obținută de Casa Națională de Pensii Publice în urmă cu 20 de ani și care, în luna ianuarie 2024, expiră, având un termen de 90 de zile, înainte de expirare, de depunere la A.N.R.M., a documentației laborioase și costisitoare pentru prelungirea pe o perioadă de 5 ani a licenței de exploatare. Dacă voi reuși acest lucru, aceasta va fi – cred eu – cea mai mare realizare din managementul sucursalei Bala a mandatului meu de manager.”.
Când Dragoș Năstasie a preluat conducerea sucursalei Bala a TBRCM SA, la 20 ianuarie 2020, unitatea avea datorii către furnizori, terți și sediul central, de peste 1,2 milioane lei. Până la finalul primului an de management (2020), sucursala nu mai înregistra datorii și chiar a reușit să realizeze profit în perioada de pandemie, având în vedere că majoritatea sucursalelor STBRCM SA din țară au înregistrat, în acel an dificil pentru industria Horeca, pierderi substanțiale cuprinse între 300.000 lei și 1,8 milioane lei/sucursală. Sucursala Bala este o unitate care se autofinanțează din veniturile proprii, stațiunea balneoclimaterică din zona de nord a județului fiind singura stațiune din Mehedinți.